دستگاه اتوکلاو چه کاربردی دارد؟

 آیا وین طب می تواند به ما در کنترل هزینه های انرژی مرتبط با استفاده از اتوکلاو کمک کند؟

بخار خشک یا بیش از حد گرم مدت زمان عقیم سازی را بسیار افزایش می دهد زیرا کمبود رطوبت باعث کاهش قابلیت انتقال انرژی می شود. در این شرایط بیش از حد گرم ، اتوکلاو اساساً به یک اجاق گاز با درجه حرارت خشک تبدیل می شود. در نتیجه ، یک عقیم سازی سه دقیقه ای در اتوکلاو 134 درجه دو ساعت (و انرژی بسیار بیشتری) در اتوکلاو 160 درجه سانتیگراد طول می کشد !

برعکس ، رطوبت بالای 3٪ بخار مرطوب در نظر گرفته می شود. این امر همچنین به انرژی بیشتری احتیاج دارد زیرا باید فشار و درجه حرارت بیشتری را بدست آورد و پایدار نگه داشت. بعلاوه ، بخار مرطوب زمان خشک شدن را افزایش می دهد و باعث کاهش کارایی می شود. این امر خصوصاً در یک موسسه بزرگ مانند بیمارستان شهری هزینه بر است. سیستم کنترل اتوکلاو autoclave را می توان طبق دستورالعمل دقیق شما برای چهار پارامتر اصلی عقیم سازی برنامه ریزی کرد: چهار پارامتر عقیم سازی بخار وجود دارد: بخار ، فشار ، دما و زمان. داده های دقیق در مورد این پارامترها می توانند به طراحی دستور العمل هایی کمک کنند که عقیم سازی سختگیرانه موردنیاز شما را با حداقل انرژی ورودی ممکن انجام دهد.

دستگاه های پزشکی قبل از استفاده برای اقدامات بالینی تهاجمی مانند جراحی ، برای جلوگیری از انتقال پاتوژن ، عقیم می شوند. عدم عقیم سازی صحیح دستگاه های پزشکی خطر عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی را به همراه دارد. مطالعات و گزارش ها نشان داده اند که دستگاه های پزشکی استریل ناکافی یکی از دلایل میزان بالاتر عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه است.

دستگاه اتوکلاو یکی از پرکاربردترین دستگاه های پزشکی و آزمایشگاهی جهت استریل نمودن است.



Comments

Popular posts from this blog

لیست قیمت دستگاه اتوکلاو