ویژگی های دستگاه اتوکلاو

 ابتدا هوا از محفظه اتوکلاو خارج می شود تا یک محیط کم فشار ایجاد شود. گرمای مرطوب، به شکل بخار، در این مورد، در از بین بردن میکروارگانیسم ها و هاگ ها بسیار قابل اعتمادتر از گرمای خشک است، زیرا گرما را به طور موثرتر منتقل می کند، بنابراین تمام هوای محبوس شده حذف می شود تا اطمینان حاصل شود که بخار توسط هوا رقیق نمی شود.

لازم به ذکر است که دماهای پایین تر گرمای مرطوب می توانند آلاینده ها را به همان اندازه دمای بالاتر گرمای خشک از بین ببرند و به مواد شکننده تری مانند لباس اجازه می دهند که استریل شوند. هوا ممکن است توسط پمپ های خلاء یا روش های دیگر مانند جابجایی رو به پایین حذف شود.

سپس بخار به داخل محفظه اتوکلاو تا فشار تقریباً 100 کیلو پاسکال، معمولاً در حدود 121 درجه سانتیگراد به مدت پانزده دقیقه پمپ می شود، اگرچه ممکن است بسته به نیاز تنظیم شود. چرخه های استریلیزاسیون 134 درجه سانتیگراد به مدت تنها سه دقیقه نیز رایج است.

منبع آبی که برای تولید بخار استفاده می‌شود معمولاً از قبل تصفیه می‌شود و سیستم‌های نظارتی اتوکلاو در تأسیسات بزرگ‌تر وجود دارند تا اطمینان حاصل شود که بخار آلاینده‌های اضافی وارد نمی‌کند.

خشکی یا مرطوب بودن بخار به مقدار یا تعداد قطرات آب مایع موجود در آن اشاره دارد. بخاری که 100٪ خشک است بدون قطرات آب است، در حالی که بخار مرطوب حاوی بسیاری از قطرات آب است. علاوه بر این، بخار خشک حجم بیشتری دارد، زیرا برخی از اجزای آن به شکل مایع متراکم تر هستند و همچنین آنتالپی و آنتروپی بالاتری دارد، به این معنی که در عین داشتن انرژی یکسان، گرمتر است.

http://otoclawelabratury.deyblog.ir/



Comments

Popular posts from this blog

لیست قیمت دستگاه اتوکلاو